måndag 8 april 2013

Blå Måndag: Isadora - Miami Blue

Det är sällan jag säger att ni måste ha ett lack, jag tror faktiskt inte att jag någonsin har gjort det. Men idag ska vi ändra på det, för om du gillar blåa lack och inte har något emot att dina naglar drar uppmärksamhet till sig så måste du ha det här lacket. Jag menar allvar, det här är fantastiskt fint! Det är dessutom ett perfekt bidrag till Lindas Blå Måndag.


Isadoras Miami Blue kom ut med deras Trend Nails-kollektion sommaren 2011 men den finns åter igen i butikerna och vad tacksam jag är för det. Miami Blue är ett ljust lavendelblått krämlack och otroligt färgstarkt. Det får naglarna att sticka ut rejält och jag fick många positiva kommentarer för det här lacket, bland annat av kassörskan på Apoteket. Innan ni går vidare med att titta på bilderna så måste jag be om ursäkt för mina vintertorra fingrar. Min kropp får alltid ett ryck när vinter börjar gå över till vår och hela jag är som ett torrt fnöske. Känns inte som att det spelar någon roll hur mycket jag smörjer in mig, det ser ut så här efter en stund i alla fall.




Tillbaka till lacket! Formulan på Miami Blue är svårslagen, lacket är opakt på ett lager, ja ni läste rätt. Det krävs alltså bara ett lager för att få det resultat som ni ser på bilderna. Att det dessutom är lättlackat och inte alls segt och trögt som visa ett-lagers-lack kan vara gör ju inte det hela sämre.



Jag trivs otroligt bra i det här lacket, jag kan inte annat än älska det och jag är helt säker på att det här är ett lack som jag kommer att använda flitigt under sommaren. Ett sådant där lack som du inte tröttnar på och därför kan ha på naglarna när du till exempel ska åka bort och inte kommer att ha möjlighet att lacka om så ofta.


Translation: I rarely tell you that you need to own a polish, I actually think that I never have said that. But today we're going to change that, because if you like blue polishes and don't mind if your nails get a lot of attention this is a polish that you got to have. I'm serious, it's fantastic! It's also happens to be a perfect contribution to Linda's Blue Monday.

Isadora's Miami Blue was released with their Trend Nail collection in the summer of 2011 but you can now find it in the stores again and I'm so greatful for that. Miami Blue is a light lavenderblue creme and really colorful. It makes your nail stand out for sure and I got a lot of positive comments on it, for example for the cashier at the pharmacy. Before you move on to looking at the pictures I have to appologize for my winter dry fingers. My body always freak out when winter turns to spring and I'm dry all over. It feels like it doesn't matter how much I remoisten, it looks like this a few moments after anyhow.

Back to the polish! The formula of Miami Blue is though to beat, the polish is opaque in on coat, yeah you read that right. It only takes one coat to get the result you can see in the pictures. That it's easy to use and isn't too thick as one-coaters can be only makes the polish even more great.

I feel amazing wearing this polish, I can't do anything besides love it and I'm positive that this will be used a lot during the summer. This is one of those polishes you don't get sick off and therefor it's perfect to have on your nails if you are going away and won't be able to change nailpolish as often as normal.

14 kommentarer:

  1. Really cute shade!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart vackert lack, snygg blå! :-)

    SvaraRadera
  3. Underbart lack! Så himla fint. Att du har torra händer stör inte bilderna tycker jag. Jag blir också jättetorr den här årstiden så då brukar jag göra handinpackningar två gånger i veckan. Det funkar för mig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har slarvat lite med handinpackningar det sista men behöver nog komma igång med det igen för det är inte kul att vara så här torr.

      Radera
  4. This is gorgeous on you! I love blues, this is a perfect powder blue :D I've never heard of the brand but I may have to look it up now! xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. It really is gorgeous! Let me know if you want me to help you get the polish :)

      Radera
  5. Lacket är jättefint,men jag verkligen avskyr Isadoras penslar....finns inget i hela världen som kan få mig att gilla dom. Tyvärr har Essie också hakat på den trenden med breda penslar,..buuuhuu :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan hålla med om att de är lite väl breda.

      Radera
  6. Isadora's polishes are really great, and very often one coaters. I love that! :)

    SvaraRadera