måndag 22 juli 2013

Road Trip Haul!

Mina föräldrar har köpt en ny bil och tyckte därför att det kunde vara roligt att bila neråt Europa och bestämde sig för att åka till Italien. Jag har aldrig varit där förut men har alltid velat åka till Italien så jag tog chansen att följa med. Resan gick genom Tyskland och sedan ner till Italien och som några av er kanske vet så är både Tyskland och Italien roliga länder när det gäller nagellack. I Tyskland har vi Essence och Italien är ju modern till KIKO. Behöver jag säga att jag tappade fattningen totalt och köpte hur många lack som helst?

My parents have bought a new car and thought that it would be fun to do a road trip down Europe and they decided to go to Italy. I have never been there before but I have always wanted to go to Italy so I took the chance and went along with them. The journey went through Germany and then down to Italy and as many of you might know both Germany and Italy are fun countries when it comes to nail polish. In Germany they have Essence and Italy is the mother to KIKO. Do I need to say that I lost it completely and both way too many polishes?

Inte nog med att det fanns otroligt många roliga lack, de var dessutom extremt billiga med. Ett Essence kostade 1,59 och på KIKO var det rea så alla lack kostade mellan 2,40-2,50 oavsett tidigare pris. Eftersom Euron ligger rätt lågt just nu så kostade med andra ord ett Essence ungefär 13 kronor och ett KIKO ungefär 21 kronor. Varför kan vi inte ha sådana priser i Sverige? I alla fall, jag tänkte att jag skulle visa er lacken som fick följa med mig hem.

Not only did they have amazing polishes, they are also extremely cheap. One Essence was 1,59 and at KIKO there was a sale and all polishes were between 2,40-2,50 no matter what the original price was. Since the Euro is pretty low right now one Essence was about 13SEK and one KIKO was about 21SEK. Why don't we have prices like that in Sweden? Anyway, I thought that I would show you the polishes that I brought home with me.

391 Grass Green, 266 Ultramarine Blue, 336 Electric Blue
255 Violet Microglitter, 245 Pearly Dark Ruby, 704 Purple (magnetic polish)

636 Mint, 631 Peach (Matte Sand polishes)

424 Pearly Siren, 418 Metallic Copper, 430 Chili Pepper Red, 428 River Green
Mamma hittade dessutom två Nicole by OPI i en butik i Tyskland. 2 Euro styck kostade de, det kunde jag ju inte låta bli utan de hamnade också i varukorgen.

My mum found two Nicole by OPI in a store in Germany. 2 Euro each were they, I couldn't resist that so they ended up in my shopping basket too.

Yellow It's Me, Make a Change

Naughty and Pink!, L.O.L, Miss Universe, Time For Romance

Na-Rock, Inti Inka, Waka-Waka, Tipi-Ya-Yeah

Unexpected Galaxy, Mrs and Mr Glitter, It's Purplicious, Mr Big
Ja nu har jag mättat mitt shoppingsug efter nagellack lite grann i alla fall. Däremot är jag i stort behov av nya swatchstickor.

Yeah, now I've satisfied my shopping need for polishes for a while at least. Although I'm in desperate need of swatching sticks.

7 kommentarer:

  1. Wow! Det var inte dåligt! jag sitter här och dreglar lite nu!

    SvaraRadera
  2. Vad många fina lack! Älskar verkligen Kiko jag med! Var har du hittat namnen på lacken? Jag tycker de är så tråkiga med sina nummer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. På KIKOs hemsida har de skrivit ut namnen på lacken. Ja jag håller med, det är så tråkigt när det bara är nummer!

      Radera
  3. You had a lovely polish trip - aehm vacation :)
    You bought some really lovely polishes :)

    SvaraRadera
  4. Åhhh wow, såååå mycket underbara lack, det ser jag fram emot. :-)

    SvaraRadera
  5. Åhhhhhhhhhhhh. Vad fina. Visa alla. NU! :D

    SvaraRadera
  6. Det här var ingen dålig haul minsann :)

    SvaraRadera