torsdag 4 juli 2013

Bad Apple - Red Cape

Då var det dags för mitt andra och sista lack från Bad Apple. Även det här är ett multikromt lack som ser mer duokromt ut på nageln. I flaskan skiftar det från vinrött till grönt till guld medan det på nageln mer skiftar mellan vinrött och guld.

It's time for my second and last polish from Bad Apple. This polish is also a multichrome polish that looks more duochrome on the nails. In the bottle it shifts from wine-red to green to gold but on the nails it shifts more from wine-red to gold.



Arkansas var svårt att fotografera men det är ingenting i jämförelse med Red Cape, det är jättesvårt att få med färgskiftningarna på bilderna men jag har försökt så gott jag bara har kunnat. Man kan se en liten skymt av guld i vissa bilder men annars är det mer vinrött.

Arkansas was difficult to photograph but that's nothing compared to Red Cape, it's really hard to capture the color shiftings on the pictures but I have done as good as I could. You can see a hint of gold in some of the pictures but it mostly looks wine-red.



Hur som helst så tycker jag om färgen väldigt mycket, jag har märkt att jag trivs bra i vinröda lack. Jag har nog faktiskt aldrig stött på ett vinrött lack som jag inte tycker om. Red Cape är inget undantag men det är något mer skirt än Arkansas och det krävs därför tre lager för att få det opakt.

Regardless I really like this color, I have noticed that I love wearing wine-red polishes. I don't think that I have ever come across a wine-red polish that I don't like. Red Cape is no exception although it is a bit more sheer than Arkansas and therefor it needs three coats to be opaque.


1 kommentar: