söndag 2 juni 2013

Nail Art Sunday: Dots

Förlåt, jag vet att jag har varit värdelös på att blogga den här veckan. Det här har varit en av de mest stressiga veckorna som jag har haft på länge och det har helt enkelt inte funnits energi eller inspiration till att blogga på kvällarna när jag har kommit hem. Skolan tar sommaruppehåll på torsdag och jag ser fram emot att bara fokusera på jobb och fritid i tre månader. Ska bli så extremt skönt!

Sorry, I know tthat I have been really bad at blogging this week. This has been one of the most stressful weeks that I've had for a long time and there hasn't been any energy or inspiration for blogging. My school is going on a summer break this Thursday and I'm looking forward to only focus on my job and sparetime for three months. It's going to be great!

Idag är det söndag igen vilket innebär att det är Nail Art Sunday hos Lelack. Veckans tema är valfritt och jag tänkte visa er en manikyr som jag gjorde för ett tag sedan. Om ni vill se en massa snygga Nail Arts så ska ni i vanlig ordning kika in hos Lelack som kommer lista alla deltagare under dagen.

Today it's Sunday which means that it's Nail Art Sunday at Lelack's. This weeks theme is optional and I thought that I would show you a mani I did a while back. If you want to see a lot of amazing Nail Arts you should go to Lelack who will make a list of all participants during the day.


Veckans nail art är gjord med Nordic Caps NP08 som grund och sedan prickar med hjälp av akrylfärger i vitt, orange och lila. En väldigt enkel nail art helt enkelt men ändå väldigt snygg enligt mig. Prickar är verkligen ett enkelt sätt att piffa till vilket lack som helst och med dotting tools så är det ännu enklare.

This weeks nail art is done with Nordic Cap's NP08 as a base and then dots with acrylic colors in white, orange and purple. A very simple nail art but still very nice according to me. Dots really is a simple way to make any polish look more fun and with dotting tools it's even more simple.



Hur komplicerade nail arts jag än ger mig på och hur nöjd jag än blir med dem så kommer nog prickar alltid att vara min favorit. Ni som har följt min blogg ett tag, kommer ni ihåg mitt allra första bidrag till Nail Art Sunday? Det är nog också det som jag är mest nöjd med. Jag ska nog ge mig på det igen snart, skulle vilja testa den i blått eller grönt.

No matter how complicated nail arts I do or how pleased I am with them my favorite will probably always be dots. Those of you who has followed my blog for a while, do you remember my first entry for Nail Art Sunday? That is probably the one I am most satisfied with. I should try it out again soon, want to try it in blue  or green.


11 kommentarer:

  1. Jag gillade mönstret du gjort med prickarna. Härliga färger också.

    SvaraRadera
  2. I hope you are OK again :)
    I looove that strong green, it's so beautiful and the dots are so cheerful!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint och fina färger! Alltid stressigt precis innan sommaren. Vi får bita ihop och se fram emot det länge väntade lovet!

    SvaraRadera
  4. Härliga färger, en riktigt glad manikyr!

    SvaraRadera
  5. Färgkombon är jättehärlig. Prickar funkar alltid!

    SvaraRadera
  6. Lite udda men härlig färgkombination:) Och alldeles lagom mycket prickar.

    SvaraRadera
  7. Härlig färgkombination! Prickar är alltid rätt :)

    SvaraRadera
  8. Vilken kul idé att bara ha prickar på en del av nageln. Färgerna passar väldigt bra ihop också.

    SvaraRadera