måndag 3 juni 2013

Blå Måndag: Sephora - Will You Jump?

Att ha en blogg med olika teman för olika veckodagar gör verkligen att man förstår hur snabbt tiden rusar förbi. Jag kan inte förstå att det redan är måndag igen och dags för Blå Måndag hos Linda. Det känns som att det var max ett par dagar sedan jag visade er Poolside men uppenbarligen så är det ju en hel vecka sedan. Fördelen med att tiden rusar iväg så här fort är att semestern närmar sig med stormsteg. Åh, vad jag ska ägna fyra veckor åt sådant som jag tycker om, det kommer bli underbart!

To have a blog with different themes for different week days really makes you understand how fast time pass by. I can't understand that it's Monday already and time for Blue Monday at Linda's. It feels like it was just a couple of days since I showed you Poolside but obviously it was a whole week ago. The good part about time flying by is that my vacation is getting closer. Oh, I'm going to spend four weeks only doing things that I like, it's going to be awesome!


Idag ska ni få se ett av lacken jag köpte på Sephora i Köpenhamn, nämligen det blåa Will You Jump? Lacket är ett kobaltblå crelly och otroligt högglansigt. På bilderna har jag inte en droppe topplack och ni ser ju vilken reflektion det är i naglarna. Det som gjorde mig lite besviken med det här lacket är att den starka blå färgen som syns i flaskan inte riktigt följer med till naglarna utan där torkar det lite mörkare. Synd för jag gillar verkligen flaskfärgen.

Today you are about to see one of the polishes I got from Sephora in Copenhagen, the blue Will You Jump? The polish is a cobalt blue crelly and it's incredibly shiny. On the pictures I'm not wearing any topcoat at all and as you can see it has a huge reflection. What made me a bit disappointed about this polish is that it has a stronger blue color in the bottle but it gets lost when the polish dries on the nails, then it becomes darker. Too bad because I really like the color in the bottle.



En annan sak som jag inte är så förtjust i är Sephoras pensel. Den är rundad och väldigt bred och inte alls speciellt rolig att lacka med. Men tack vare att formulan på lacket är så bra så går det ändå hyfsat bra att få på lacket på naglarna utan några större problem. Tre lager går det åt i och med att lacket är ett crelly.

Another thing that I'm not so thrilled about is Sephora's brush. It's rounded and really wide and not fun at all to use. But thanks to the formula of the polish it's pretty easy to applicate without too much trouble.  Three coats is needed since the polish is a crelly.


Men trots att lacket inte har den blå färg jag hade förväntat mig och borsten lämnar en del att önska så gillar jag ändå lacket. För det är en fin färg i alla fall och det är verkligen glansigt och fint.

But even though the polish doesn't have the blue color I was expected and the brush leaves some to be wanted I still like the polish. It has a nice color and it really is shiny and pretty.


10 kommentarer:

  1. I agree, having different themes for certain days really makes you think: What happened to that week, where did it go LOL
    I like that color A LOT in and out of the bottle - I can adopt it no problem ;)

    SvaraRadera
  2. Verkligen vacker glans, och nyansen är såå läcker. :-)

    SvaraRadera
  3. Nyansen är så vackert och glansen helt galen!

    SvaraRadera
  4. Åh wow! Vilken BLÅ!!! Och glansen är helt fantastisk!

    SvaraRadera
  5. Det ser ljuvlig ut! Glansen är otrolig!

    SvaraRadera
  6. Väldigt fint! Älskar så glansiga lack!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle hoppa hur många gånger som helst för det här lacket! ;) Måste förbi Sephora och se om de har kvar det!

    SvaraRadera
  8. Wow how stunningly shiny! I love how glossy this look, its a very sophisticated colour. Its a shame about the brush but it looks like you managed well despite that problem :D

    SvaraRadera
  9. Det såg ju ut som det kunde vara en kandidat till det perfekta blå lacket! Synd om det inte behöll sin flaskfärg till naglarna bara då :/

    SvaraRadera