tisdag 18 juni 2013

Nail Art: Blue & Silver

Idag kommer som utlovat min nail art där I Saw... You Saw... We Saw... Warsaw fick agera bas. Ikväll ska jag nämligen på jobbfest tillsammans med alla mina kollegor. Eftersom jag jobbar på en vårdavdelning som är bemannad dygnet runt så är det inte ofta vi får chansen att träffas allihopa så jag ser verkligen fram emot kvällen. Mina kollegor känner till mitt nagellacksintresse trots att jag inte får ha nagellack på jobbet så det är alltid kul att hitta på något lite extra när vi ses utanför jobbet. Känner ni andra lacknördar så? Att ni gärna vill fixa till det lite extra bland människor ni vet kommer titta på era naglar?

Today you'll get as promised my nail art where I Saw... You Saw... We Saw... Warsaw got to be the base. Because tonight I'm going to a work party with all of my workmates. Since I work on a care unit that is staffed 24-7 we don't get a lot of opportunites to get together all of us at the same time so I'm really looking forward to tonight. My workmates are aware of my interest in polishes even though I'm not allowed to wear nail polish at work so because of that it is always fun to do something extra when we're meeting outside of work. Do the rest of you polish nerds feel the same? That you like to do something extra among people you know will check out your nails?


Dagens nail art blev en hyfsat enkel sådan men ändå rätt effektfull, äntligen fick jag en anledning att testa mina nya nitar. Jag började som sagt med att lägga I Saw... You Saw... We Saw... Warsaw som en bas, när det hade torkat ordentligt så satte jag fast nail art tejp som ett snett kors på varje nagel och fyllde sedan i den översta rutan med OPI - Your Royal Shine-ness och drog sedan direkt bort tejpen. Sen ett lager topplack över det och snabbt dit med en nit på varje nagel som jag sedan fixerade med ytterligare ett lager topplack. Japp, svårare än så är det inte, även om nitarna var lite kluriga att få dit på rätt håll.

Today's nail art is a pretty simple one but still very effectful, finally I got a reason to use my new studs. Like I said before I started with I Saw... You Saw... We Saw... Warsaw as a base, when it had dried properly I put striping tape like a cross over every nail and filled the top square with OPI - Your Royal Shine-ness and then I pulled of the tape straight away. Then I put on one coat of top coat and quickly put one stud on every nail which I later fixated with another coat of top coat. Yep, it isn't worse than that, even if the studs were a bit difficult to place like I wanted them.




Hoppas ni får en rolig, fin och solig tisdag, det ska i alla fall jag ha!

I hope you'll get a fun, beautiful and sunny Tuesday, at least I will!


4 kommentarer:

  1. Jag håller med om att man vill piffa till naglarna lite extra när man ska träffa människor som vet om ens intresse och brukar titta på vad man har, jag tycker det är jättekul att på piffa till sig då :) Detta var en väldigt snygg manikyr, jag gillar färgkombinationen!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt!!! Och jo, jag piffar helt klart till naglarna lite extar om jag ska träffa nån som är intresserad. Det kan ju vara allt från nailart till ett lack som är valt med extra omsorg.

    SvaraRadera