torsdag 15 augusti 2013

KIKO - 631 Peach

Som ni vet så har det ju blivit en hel del nagellacksshoppande under sommaren, speciellt när jag var i Italien och Tyskland. Jag tänkte att jag skulle visa er det lack som snabbt tog sin plats som mitt favoritlack under sommaren och som har fått pryda mina naglar både en, två och flera gånger vilket inte hör till vanligheten med tanke på hur många lack jag har.

As you know there has been a lot of nail polish shopping during the summer as you know, especially when I was in Italy and Germany. I thought I should show you the polish that quickly became my favorite during the summer and that I have worn both one, two and several times which isn't that common considering how many polishes I got. 


Peach tillhör KIKO's Sugar Mat-kollektion och jag ångrar mig så att jag bara köpte två lack ur den här kollektionen för de är så fina! Det här är alltså ett strukturlack och jag trodde aldrig att jag skulle gilla det så mycket som jag gör.

Peach is a part of KIKO's Sugar Mat-kollektion and I regret that I only bought two polishes from this collection because they are gorgeous! This is a structure polish, like the Liquid Sands, and I never thought that I would love this polishes as much as I do.



Lacket är persikofärgat precis som namnet antyder och torkar matt och lite skrovligt. Den här färgen har helt klart varit min favorit i sommar, jag har varit som tokig i aprikosfärgade lack och har knappt kunnat tänka mig att använda något. Hur snyggt är inte aprikos på solbrända händer? Nu får ju jag förvisso inte så mycket färg men ändå.

The polish is peach just like the name implies and it dries matte and a bit jagged. This color has for sure been my favorite during the summer, I have been mad for apricot polishes and have hardly been able to consider any other color. How gorgous isn't apricot on suntanned hands? Ok, I don't get that much color on my skin but still.


Lacket blir opakt på två lager och torkar snabbare än något annat lack jag äger, det torkar snabbare än jag ens hinner fundera på om det har torkat. Åh, varför köpte jag inte fler ur kollektionen?! 

The polish is opaque in two coats and dries faster than any other polish I own. It's dry before I've even started to wonder if it's dry. Oh, why didn't I buy more polishes from this collection?!

3 kommentarer:

  1. Hm... Jag vet inte vad jag tycker. Nej, det här var tyvärr ingen höjdare enligt mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla kan ju inte tycka likadant och tur är väl det :) Jag föll pladask för det här lacket.

      Radera
  2. Jag föredrar de sandlack som har skimmer och glitter i sig. Jag har iofs en tendens att föredra skimmer och glitter i allmänhet...

    SvaraRadera